LOVE

for

GRUNDEJERFORENINGEN "ELLEKROGEN"

    Navn, hjemsted og formål  
       
  1. Foreningens navn er Grundejerforeningen "Ellekrogen", og dens hjemsted er formandens adresse.
 
  2. Foreningens formål er at varetage medlemmernes interesser som grundejere.  
       
    Medlemmer  
       
  3. Som medlemmer er foreningen pligtig til at optage enhver, som er ejer af en parcel beliggende Ellekrogen 2 - 13 og 15 - 30 samt Kohavevej 44.
Enhver af disse parcelejere er ifølge deres adkomstdokumenter pligtig til at være medlem af foreningen, og kun ejere af de ovennævnte parceller kan være medlemmer af foreningen.
Når et medlem sælger sin parcel, indtræder den ny ejer af parcellen som medlem af foreningen, men det udtrædende medlem har intet krav på foreningen med tilbagebetaling af nogen del af det af ham erlagte kontingent eller nogen del af foreningens formue.
Hvert medlem modtager et eksemplar af foreningens vedtægter samt medlemsbevis lydende på navn. Dette medlemsbevis giver adgang til og stemmeret ved foreningens møder og generalforsamlinger.
 
  4. I kontingent til foreningen betales DKK 50,- pr år. Ændring i kontingentets størrelse kan kun ske ved generalforsamlingsbeslutning med almindeligt stemmeflertal.
Såfremt kontingentet ikke er betalt senest 1. maj bortfalder medlemmernes stemmeret, indtil restancen er betalt. Eventuel restance kan inddrives ad retslig vej uden yderligere påkrav og uden udgift for foreningen. Medlemmerne er pligtige til at anmelde bopælsforandring inden 14 dage eller ejerskifte senest 14 dage efter overtagelsestidspunktet.
 
       
    Generalforsamling.  
       
  5. Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden maj måneds udgang. Sager, som af medlemmerne ønskes forelagt den ordinære generalforsamling må skriftligt motiverede være tilstillet formanden inden 1. maj.
Spørgsmål om eventuel optagelse af lån, for hvilke foreningen hæfter, skal dog altid forelægges bestyrelsen, jfr. 11.
 
    Ekstraordinær generalforsamling afholdes efter beslutning af bestyrelsen eller en generalforsamling eller efter begæring af mindst 1/3 af medlemmerne. Sådan begæring skal, for at være gyldig, indeholde angivelse af, hvad der ønskes behandlet på generalforsamlingen, og bestyrelsen skal inden 14 dage efter begæringens modtagelse indkalde generalforsamlingen med ikke over 3 ugers varsel.
Enhver generalforsamling indkaldes med mindst 14 dages varsel ved særlig meddelelse til medlemmerne. Indkaldelsen skal indeholde dagsordenen, og intet må forhandles eller vedtages på generalforsamlingen uden at være anført i indkaldelsen.
 
  6. På den ordinære generalforsamling behandles følgende sager:
 
    1. Beretning om foreningens tilstand og virksomhed i det forløbne år.
2. Fremlæggelse af forrige års regnskab.
3. Valg af bestyrelsesmedlemmer. Samtlige medlemmer er pligtige at modtage valg.
4. Valg af revisorer.
5. Diverse.
 
  7. Generalforsamlingen vælger en dirigent, der leder forhandlingerne og afgør alle formelle spørgsmål samt sørger for, at der over forhandlingerne føres en protokol, der underskrives af dirigenten og sekretæren og derefter har fuld beviskraft.
Afstemning foretages som regel ved håndsoprækning, med mindre dirigenten finder anledning til at kræve skriftlig afstemning eller sådan forlanges af bestyrelsen eller af halvdelen af de tilstedeværende medlemmer.
 
  8. På generalforsamlingen har hvert medlem 1 stemme. Stemmeretten kan kun udøves mod forevisning af medlemsbevis.
 
  9. På generalforsamlingen afgøres de forelagte sager ved simpel stemmeflerhed.
Til vedtagelse af vedtægtsændringer samt til opløsning af grundejerforeningen kræves dog, at mindst 2/3 af foreningens samlede stemmeantal er repræsenteret, og at ændringen vedtages med 2/3 af de tilstedeværende medlemmers stemmer.
Er det nævnte medlemstal ikke repræsenteret på den pågældende generalforsamling, og forslaget ikke har opnået 2/3 af de tilstedeværende medlemmers stemmer, er det bortfaldet. Har forslaget opnået tilslutning fra 2/3 af de fremmødte, indkalder bestyrelsen inden 14 dage ny ekstraordinær generalforsamling, på hvilken forslaget kan vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer.
 
       
    Bestyrelsen.  
       
  10. Foreningens bestyrelse består af 5 medlemmer, valgt blandt foreningens medlemmer.
Af bestyrelsens medlemmer afgår hvert år på den ordinære generalforsamling efter tur 2 medlemmer, som har fungeret længst efter senest faldne valg.
Har flere fungeret lige længe, afgøres det ved lodtrækning, hvem der skal afgå. Afgåede bestyrelsesmedlemmer kan genvælges.
Såfremt der mellem 2 ordinære generalforsamlinger afgår et eller flere medlemmer af bestyrelsen, har bestyrelsen ret til at konstituere nye medlemmer i stedet for de afgåede og med samme funktionstid som de afgåede bestyrelsesmedlemmer. De således konstituerede bestyrelsesmedlemmers mandat må forelægges den første ordinære generalforsamling til godkendelse.
Bestyrelsen vælger af sin midte en formand og en næstformand, en kasserer (hvis funktioner fastsættes af bestyrelsen), samt en sekretær. Valgene gælder for et år regnet fra en ordinær generalforsamling til den næste generalforsamling. Bestyrelsen er ulønnet.
 
  11. Bestyrelsen forestår den daglige ledelse af foreningen og varetager dennes anliggender i overensstemmelse med vedtægterne.
Beslutning om foreningens optagelse af lån er dog kun gyldig såfremt beslutningen er godkendt af en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling.
Foreningen tegnes af formanden eller næstformanden i forbindelse med et andet medlem af bestyrelsen.
 
  12. Bestyrelsesmøder afholdes så ofte, formanden eller i hans forfald næstformanden finder det fornødent, eller 2 af bestyrelsens medlemmer forlanger det.
På bestyrelsesmøderne fører formanden og i hans fravær næstformanden forsædet og har i tilfælde af stemmelighed den afgørende stemme. På bestyrelsesmøderne træffes beslutninger ved almindelig stemmeflerhed. For at beslutningerne skal have gyldighed, må i det mindste 3 af bestyrelsens medlemmer være til stede på mødet.
Over bestyrelsesmøderne føres en protokol, der underskrives af de i mødet deltagende bestyrelsesmedlemmer.
 
       
    Regnskabsvæsen og revision.  
       
  13. Kassereren fører foreningens regnskab, modtager indbetalinger og foretager udbetalinger efter formandens anvisning, dog har kassereren altid ret til i tvivlstilfælde først at forespørge bestyrelsen. Indkomne pengebeløb skal indsættes på foreningens konto i Unibank, Trørød afdeling, eller en på foreningens navn lydende girokonto den første søgnedag efter at de er indkommet, dog er kassereren berettiget til at have en kontant beholdning på ikke over DKK 500,-.
Kassereren kan kun hæve penge i banken i forbindelse med formanden.
    Kassereren fører en af bestyrelsen autoriseret kassebog samt en fortegnelse over medlemmerne med adresse (ejerens bopæl), telefonnummer og matrikelnummer. Kassereren er pligtig til på hver ordinær generalforsamling at forelægge reviderede og overskuelige regnskaber og statusoversigt til generalforsamlingens godkendelse.
Kassereren er pligtig til at lade revisorerne gennemgå hans regnskab og hans kassebeholdning, når disse ønsker det, ligesom han også er pligtig til at give formanden eller de dertil af bestyrelsen valgte medlemmer adgang til at gøre sig bekendt med regnskaberne og foreningens status, når de finder anledning dertil.
 
  14. Udenfor bestyrelsen vælges af den ordinære generalforsamling 2 medlemmer til revision af foreningens regnskaber. Revisorerne vælges for et år ad gangen, således at den ene skal afgå hvert år efter tur. Revisorerne kan ikke genvælges før et år efter deres fratræden. De er berettiget til, når som helst de finder det fornødent, at efterse foreningens kassebog og sammenholde denne med bilag og kontant beholdning.
Sådant eftersyn skal foretages mindst 2 gange om året. Revisorerne er endvidere pligtige til at foretage eftersyn, så ofte det forlanges af kassereren. Findes alt i tilbørlig orden, giver de attest herfor.
Forefindes derimod misligheder, underrettes formanden og den øvrige bestyrelse derom, og de har hurtigst muligt at søge sagen opklaret og eventuelt forfulgt. Kassereren er pligtig til at assistere revisionen.
 
  15. Regnskabsåret går fra 1. april til 31. marts. Inden hvert års 20. april afleveres årsregnskabet til bestyrelsens formand, der tilstiller revisorerne dette. Revisorernes bemærkningerer skal besvares inden 8 dage. Derefter forelægges regnskabet for bestyrelsen til endelig vedtagelse så betids, at det med bestyrelsens og revisionens påtegning kan henligge på foreningens kontor mindst 8 dage før den ordinære generalforsamling.  
       
    Opløsning.  
       
  16. Om reglernes vedtagelse af opløsning henvises til 9. Foreningens midler kan aldrig deles mellem medlemmerne, sålænge foreningen består.
 
       
    Vedtaget på grundejerforeningens generalforsamling den 19 april, 1963.
Ændret på foreningens generalforsamling den 26 maj, 1992.